Yaban Mersini Meyvesinin Pazarlanması

Yaban Mersini Meyvesinin Pazarlanması

Yaban Mersini Meyvesinin Pazarlanması

Yaban Mersini Meyvesinin Pazarlanması

Yaban mersini meyvesi, insan sağa son derece yararlı bir bitkidir. Yetiştirmesi ve hasadı özen ister. Meyvelerin hasar görmemesi için elle hasat yapılması tavsiye edilmektedirlığın. Yaban mersini pazarlamasının kolay olabilmesi için en uygun yöntem, şoklama yapmaktır. Bu sayede meyve, besin değerini kaybetmez ve tazeliğini uzun süre muhafaza edebilir. Meyvenin şoklanması için – 42 derece, besin değerini muhafaza edebilmesi için de – 18 derece sıcaklık gereklidir. Bu meyve, ılıman iklim kuşağına adapte olmuş bir meyve türüdür ve üzüm grubunda yer almaktadır. Yaban mersininin pazarlanmasındaki en büyük zorluk, meyvesinin uzun süre tazeliğini muhafaza etmesini sağlamaktır. Bu meyvenin, kış sıcaklıklarının -30 derecenin altına düşmediği yerlerde kolaylıkla yetiştirilme imkanı bulunmaktadır. Yabani türlerinin meyveleri küçük ve ekşi aynı zamanda bol çekirdeklidir. Hasat sonrasında ise raf ömürleri azdır Oysa kültüre alınmış çeşitleri iri meyveli ve tatlı, az çekirdekli, ayrıca raf ömürleri fazladır. Kültürü yapılan yaban mersini yüksek verimlidir. Islah çalışmaları ile birlikte yetiştirilen yaban mersini meyvesi, doğadakilere göre çok daha iridir. Bunun yanında daha tatlı ve daha sulu meyveler verir. Ayrıca hastalık ve zararlılara doğada yetişenlere göre daha dayanıklıdır.

Yaban Mersini Pazarlaması İçin Depolama Önemlidir

Yaban mersini pazarlaması için bazı stratejik önlemlerin alınması da gereklidir. Bu önlemlerin arasında mutlaka şoklama olmalıdır. Ayrıca yetiştiricilik için mutlaka toprağın analiz edilmesi gereklidir. Meyve, çeşitlerine göre değişmekle beraber özellikle Temmuz ayında olgunlaşmaya başlamaktadır. Asitli toprağı seven yaban mersini, meyve suyu ve ilaç üretiminde de kullanılmaktadır. Kan şekeri ve kolesterolü düşürme özelliği bulunan bu meyvenin yetiştirilmesi sırasında fidan seçiminde de dikkatli olunmalıdır. Sağlıklı fidan seçilmezse yaban mersini pazarlamasında zorluklarla karşı karşıya kalınabilmektedir. Sertifikalı fidan seçildiğinde çok daha iyi sonuçlar alınmaktadır. Yaban mersininin korunması zordur ve kendine özgü işletmecilik gerektirir. Üretim ve pazarlama aşamasında meyvelerin depolanması için kurulan yapılar, uzun süreli ve çok yönlü kullanıma imkan verecek şekilde tasarlanmalıdır. Ayrıca iklim özelliklerine de uygun olmalıdır. Meyve depoları, yetiştirme mevsimin haricinde meyvelerden yararlanmayı sağlamalıdır. Bu sayede üretici, pazar fiyatlarını izleyerek ürününü uygun zamanda piyasaya sürebilmektedir. Ayrıca üretim ve pazarlama işlerinin de dengeli şekilde yapılması önemlidir.